Κυριακή, 03 Ιουλίου 2022
Ειδήσεις 25 Μαΐου 2022

Μ. Μυριάνθης στο Πρώτο: Ενεργειακός κόμβος η Ελλάδα- Μαζί με την ελληνόκτητη ναυτιλία αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα (audio)

Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Οι αρχικές αναλύσεις και προβλέψεις στο ενεργειακό ζήτημα σε σχέση με τις πρώτες μέρες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, σήμερα αναθεωρούνται. Καταρχήν, αυτή την στιγμή λείπουν ποσότητες ενέργειας προς την Ε.Ε. με την επιβολή των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας. «Η Ε.Ε. προσπαθεί να τις αναπληρώσει από άλλες πηγές, φοβάμαι πολύ ακριβότερα από όσο κόστιζε το φυσικό αέριο, αλλά αυτό είναι μια αναγκαιότητα. Φαίνεται να τα καταφέρνει σχετικά στο φυσικό αέριο σε αντίθεση με το πετρέλαιο που είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί μια συμφωνία» τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Ναι μεν Αλλά» με την Ευαγγελία Μπαλτατζή, ο Ενεργειακός Αναλυτής και ειδικός σύμβουλος ΕΛΙΑΜΕΠ, Μιχάλης Μυριάνθης.

«Και η πρόεδρος της Κομισιόν, με παρέμβασή της χθες στο Νταβός, είπε ακριβώς ότι δεν βλέπει ρεαλιστικά να έχουμε επίλυση σύντομα στο ζήτημα του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, καθώς είναι πιο σύνθετο από ό,τι φαίνεται. Η Ευρώπη είναι το προφανές θύμα από την ιστορία αυτή. Οι ΗΠΑ έχουν τα δικά τους κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου, επομένως δεν έχουν εξάρτηση, η Κίνα παραλαμβάνει φυσικό αέριο που περισσεύει πλέον στην Ρωσία σε τιμές σημαντικά μικρότερες από τις τρέχουσες τιμές με αποτέλεσμα να γίνεται πιο ανταγωνιστική η οικονομία της, επομένως και αυτό καταλήγει εις βάρος της Ε.Ε.» ανέφερε ο κ. Μυριάνθης.

Την ίδια ώρα έχουν κλειστεί σημαντικά συμβόλαια για μεταφορά LNG από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη, ωστόσο όπως είπε ο κ. Μυριάνθης, οι ποσότητες που μπορεί να διαθέσει η αμερικανική βιομηχανία είναι πεπερασμένες και προς το παρόν δεν καλύπτουν το έλλειμμα των ποσοτήτων του ρωσικού φυσικού αερίου.

Ο ειδικός σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ, εξηγεί πώς η Ελλάδα εξελίσσεται σε ενεργειακό κόμβο αυτή την κρίσιμη χρονική για την ευρύτερη περιοχή και την Ευρώπη συνολικά. «Αυτό που ενδεχομένως δεν κατορθώσαμε πλήρως στους αεριαγωγούς, όπως φαίνεται θα το πετύχουμε στο LNG, το οποίο πρέπει να το συνδυάσουμε και με την θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας που είναι πρώτη στον κόσμο. Ο συνδυασμός αυτός δίνει ένα δυνατό συγκριτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα. Οι πλωτές λύσεις κερδίζουν έναντι των αγωγών που είναι πολυδάπανες και πολύχρονες προσπάθειες, γι’ αυτό και προκρίνονται. Εκτός της σταθμού της Ρεβυθούσας, που είναι πρόσφατα αναβαθμισμένη, θα πάει κι άλλο ένα καράβι-αποθήκη δίπλα, που θα προσθέσει ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες και θα βρεθούμε στο τέλος του 2023 με την μονάδα FSRU σε πλήρη λειτουργία στην Αλεξανδρούπολη. Από την μονάδα αυτή θα μπορούμε να πάρουμε LNG από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και αυτή πλέον θα υπερκαλύπτει τις ετήσιες ανάγκες της Ελλάδας» τόνισε ο κ. Μυριάνθης.

Η Ελλάδα σήμερα καταναλώνει περίπου 7-7,5 δις κυβικά μέτρα τον χρόνο, εκ των οποία τα μισά έρχονται από την Ρωσία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μυριάνθης. «Η προοπτική είναι το φυσικό αέριο να διεισδύει ακόμα περισσότερο στην οικονομία σαν καύσιμο μετάβασης. Αν προσθέσουμε την αναβαθμισμένη Ρεβυθούσα και την μονάδα FSRU, θα έχουμε πάνω από 10 δις κυβικά μέτρα, επομένως έχουμε πλεόνασμα που θα τροφοδοτήσει την Βουλγαρία και υπάρχει ήδη ένας διασυνδετήριος αγωγός που συνδέει τις δύο χώρες» συμπλήρωσε. Όσο αφορά στις πρόσφατες ανακαλύψεις φυσικού αερίου στην ανατολική Μεσόγειο, στην πλευρά του Ισραήλ, που μάλιστα έγιναν από ελληνική εταιρεία, μια σκέψη είναι, ανέφερε ο κ. Μυριάνθης αυτές οι ποσότητες να γίνουν LNG επί τόπου, με πλωτά ειδικά σκάφη και μια άλλη είναι να μεταφερθούν στον τερματικό σταθμό Βασιλικού της Κύπρου.

Όσο αφορά στον αγωγό Eastmed είναι ένα project σε εκκρεμότητα. Η υλοποίησή του, εξαιρώντας τον παράγοντα Τουρκία και τις αντιρρήσεις που έχει προβάλει κατά καιρούς, ισχυριζόμενη, λανθασμένα, ότι περνάει από την υφαλοκρηπίδα της, χρειάζεται μια ελάχιστη διασφαλισμένη ποσότητα αερίου για μια σειρά ετών, περιέγραψε ο κ. Μυριάνθης. Πρέπει η λειτουργία του να φτάνει το αργότερο μέχρι το 2050 που έχει ορίσει η Ε.Ε. ως το χρονικό ορόσημο της πράσινης μετάβασης. Επομένως υπάρχει ένα στενό χρονικό παράθυρο ευκαιρίας για τον Eastmed και για όλους τους άλλους αεριαγωγούς που σχεδιάζονται σήμερα.

 

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 17 φορές
elzh-CNenfrdeitjaruessv

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us

 youtube instagram