Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2019
Οικονομία 10 Ιουνίου 2018

Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε φόρους, εξωδικαστικό μηχανισμό, νόμο Κατσέλη,

Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε φόρους, εξωδικαστικό μηχανισμό, νόμο Κατσέλη, Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε φόρους, εξωδικαστικό μηχανισμό, νόμο Κατσέλη,
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Κατατέθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την τέταρτη αξιολόγηση

, το οποίο περιλαμβάνει σειρά σαρωτικών αλλαγών σε φορολογικά, νόμο Κατσέλη, μεταβίβαση «κόκκινων» δανείων σε Funds κλπ.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα αρχίσει την προσεχή Δευτέρα στις αρμόδιες επιτροπές με τη διαδικασία του «επείγοντος», ενώ η συζήτηση θα κορυφωθεί με την ψηφοφορία στην ολομέλεια το μεσημέρι της επόμενης Πέμπτης.

Οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2019-2022,  στο οποίο προβλέπεται μέσος ρυθμός ανάπτυξης  2,16% την πενταετία 2018-2022, πλεόνασμα που θα φτάσει το 5,19% το 2022 και μέση αύξηση της είσπραξης άμεσων φόρων –μέσω και της μείωσης του αφορολόγητου- κατά 6,1% για τα φυσικά πρόσωπα και κατά 5,3% για τα νομικά πρόσωπα.
Αναλυτικά, το πρωτογενές πλεόνασμα φέτος θα διαμορφωθεί στο 3,56% του ΑΕΠ , το 2019 στο 3,96% , το 2020 θα ανέβει στο 4,15% , το 2021 στο 4,53% και το 2022 στο 5,19% του ΑΕΠ.

Για την ανάπτυξη προβλέπεται ρυθμός αύξησης 2,0% το 2018, 2,4% το 2019, 2,3% το 2020, 2,1% το 2021 και 1,8% το 2022.
Το ύψος των εσόδων της γενικής κυβέρνηση αναμένεται να διαμορφωθεί στα 91,632 δισ. ευρώ το 2022 από 86,861 δισ. ευρώ το 2018.
Το ποσοστό ανεργίας προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 19,9% το 2018, στο 18,2% το 2019, στο 16,6% το 2020 και να περιορισθεί περαιτέρω στο 15,4% το 2021 και στο 14,3% το 2022.

Στο μεσοπρόθεσμο περιλαμβάνονται επίσης οι στρατηγικοί στόχοι για την Παιδεία, την Υγεία, όπως επίσης και οι επόμενες παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό, δηλαδή περικοπές ύψους 3,115 δισ. ευρώ έως το 2022. Επίσης παρατίθενται οι τρεις βασικοί άξονες παρεμβάσεων στα εργασιακά. 

Επίσης περιλαμβάνεται πρόβλεψη για 42.521 προσλήψεις στην Κεντρική Διοίκηση, τους ΟΤΑ, τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, στα νομικά πρόσωπα και τις ΔΕΚΟ.  Την ίδια περίοδο, προβλέπονται 44.174 αποχωρήσεις. Έτσι, προβλέπεται καθαρή μείωση του προσωπικού. 

Το φοροπακέτο

Το πολυνομοσχέδιο φέρνει σημαντικές αλλαγές και στα φορολογικά, με βασικότερη την κατάργηση του φόρου υπεραξίας ακινήτων ο οποίος ωστόσο δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη.

Επίσης μπορούν να υπαχθούν σε καθεστώς απαλλαγής καταβολής ΦΠΑ μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες που κάνουν έναρξη εργασιών.
Προβλέπεται η έκπτωση ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων στην περίπτωση δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης, ενώ καθιερώνεται η καταβολή εγγύησης προς την ΑΑΔΕ για όσους κάνουν έναρξη εργασιών και έχουν χρέη πάνω από 100.000 ευρώ, ή έχει διακόψει δραστηριότητα λόγω χρεών.

Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης το τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει από τη δωρεάν παραχώρηση κατοικίας μέχρι 200 τ.μ. ως κύρια κατοικία προς ανιόντες ή κατιόντες.

Περιλαμβάνονται επίσης φορολογικά κίνητρα για κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές.

Εγγυητής του ESM το Υπερταμείο για ποσά έως 25 δισ. ευρώ

Επίσης, περιλαμβάνεται  η επικαιροποίηση της της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ της Ελλάδας και του ESM η οποία εντάσσει και την ΕΕΣΥΠ.

Έτσι, το Υπερταμείο, εγγυάται στον ESM την έγκαιρη εκπλήρωση από το δικαιούχο κράτος μέλος των υποχρεώσεων του δικαιούχου κράτους μέλους βάσει της σύμβασης.

Υπόσχεται στον Μηχανισμό ότι κάθε φορά που το δικαιούχο κράτος μέλος δεν καταβάλλει ποσό οφειλόμενο βάσει ή σε σχέση με τη Σύμβαση, η ΕΕΣΥΠ μετά από αίτημα θα φέρει την ευθύνη καταβολής αυτού του ποσού σαν να ήταν ο κύριος οφειλέτης, εφόσον τα συνολικά καταβλητέα ποσά βάσει αυτής της εγγύησης δεν θα υπερβαίνουν συνολικά τα 25 δισ. ευρώ. Τέλος,  συμφωνεί με τον ΕΜΣ ότι εάν οποιαδήποτε εγγύηση που εγγυάται είναι ή καθίσταται μη εκτελεστή, άκυρη ή παράνομη, ανεξάρτητα ως αρχική υποχρέωση, αποζημιώνει τον ΕΜΣ αμέσως μετά από αίτημά του έναντι οποιουδήποτε κόστους, απώλειας ή υποχρέωσης ευθύνης που προκύπτει από το γεγονός ότι το δικαιούχο κράτος μέλος δεν καταβάλλει κανένα ποσό το οποίο θα καταβαλλόταν στο πλαίσιο της σύμβασης, αλλά λόγω μη εκτελεστότητας, ακυρότητας ή παρανομίας δεν καταβάλλεται την ημερομηνία κατά την οποία θα έπρεπε να καταβληθεί. Το ποσό που καταβάλλει η ΕΕΣΥΠ βάσει αυτής της αποζημίωσης δεν θα υπερβαίνει το ποσό που θα έπρεπε να καταβάλει σύμφωνα με την εν λόγω ρήτρα 14 εάν το ζητούμενο ποσό ήταν ανακτήσιμο βάσει εγγύησης.

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης

Κατά τα άλλα, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης καθίσταται αφορολόγητο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια και στον τρόπο υπολογισμού του ποσού για την καταβολή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
Ενεργειακά

Στο μέτωπο των ενεργειακών προβλέπεται η σταδιακή κατάργηση των δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ καθώς και η κατάργηση της χρέωσης των προμηθευτών ρεύματος υπέρ του λογαριασμού χρηματοδότησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ειδικότερα, η σταδιακή κατάργηση των ΝΟΜΕ συνδέεται με την πρόοδο στη διαδικασία πώλησης των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Φλώρινας της ΔΕΗ, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τη διάταξη, οι προς δημοπράτηση ποσότητες ενέργειας (που καθορίζει η ΡΑΕ με γνώμονα την επίτευξη του τελικού στόχου για μείωση του μεριδίου αγοράς της ΔΕΗ στο 50% ως το 2020) μειώνονται κατά 50 % με τη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού για πώληση των μονάδων (που έχει ήδη γίνει). Όταν υπογραφεί η σύμβαση αγοραπωλησίας των μονάδων, η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τοποθετείται τον Οκτώβριο, τότε ο μηχανισμός αναπροσαρμογής των δημοπρατούμενων ποσοτήτων ενέργειας καταργείται. Στο ενδιάμεσο θα ενσωματωθεί στο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα έχει τεθεί σε λειτουργία.

Σε ό,τι αφορά τη χρέωση προμηθευτή για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η οποία έχει μειωθεί από τον περασμένο Απρίλιο στο 65% της αρχικής τιμής, θα μειωθεί στο 50% από την 1η Ιανουαρίου 2019, στο 30% από την 1η Ιανουαρίου 2020 και θα καταργηθεί τη χρονιά αυτή. Η διάταξη προβλέπει επίσης ότι ο λογαριασμός χρηματοδότησης των ανανεώσιμων πηγών για τα έτη 2018, 2019 και 2020 πρέπει να διατηρεί αποθεματικό ασφαλείας ύψους 70 εκατ. ευρώ. Τυχόν πλεόνασμα πέραν του αποθεματικού θα διανέμεται στους προμηθευτές.

Αλλαγές στον εξωδικαστικό και το νόμο Κατσέλη

Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις που προβλέπουν άρση του τραπεζικού απορρήτου, σε βάθος πενταετίας, για τους δανειολήπτες που αιτούνται την υπαγωγή τους στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των επιχειρηματικών οφειλών που δημιουργήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 αλλά και εξώδικη πρόσκληση για ρύθμιση χρεών σε οφειλέτες πριν αυτές μεταβιβαστούν σε funds.
Γενόσημα –claw back - ΕΟΠΥΥ
Επίσης περιλαμβάνονται μέτρα για την μεγαλύτερη διείσδυση των γενοσήμων φαρμάκων στην ελληνική αγορά με οικονομικά κίνητρα για τους ασφαλισμένους, επέκταση μέχρι το 2022 του μηχανισμού των κλειστών προϋπολογισμών και των αυτόματων επιστροφών( claw back) για τη φαρμακευτική δαπάνη και τις λοιπές παροχές ασθένειας του ΕΟΠΥΥ, μέτρα για την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, είναι τα κυριότερα που αφορούν την Υγεία και περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή. Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας ( ΕΚΑΠΥ) και ρυθμίζονται θέματα του ΕΟΠΥΥ για τον εκσυγχρονισμό και τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο των παροχών υγείας.

Πώληση «κόκκινων» δανείων

Ως προς την πώληση «κόκκινων» δανείων σε funds, με το πολυνομοσχέδιο αίρεται η υποχρέωση των τραπεζών να ενημερώνουν μέσα σε 12 μήνες τους οφειλέτες και τους εγγυητές, πριν την πώλησή τους. Ταυτόχρονα αίρεται και η δυνατότητα που παρέχεται, από το ισχύον καθεστώς, στους οφειλέτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας.
Επίσης προβλέπεται πως οι εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις οι οποίες λαμβάνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και εποπτεύονται από την ΤτΕ, δεν είναι απαραίτητο να εδρεύουν στην Ελλάδα. Αλλαγές επέρχονται και στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Επιχειρηματικό κλίμα

Επίσης, με το πολυνομοσχέδιο, σχεδόν όλες οι μεταποιητικές, επιχειρήσεις θα μπορούν να ξεκινούν τη λειτουργία τους με απλή γνωστοποίηση που θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά, με εξαίρεση τις οικονομικές δραστηριότητες υψηλού κινδύνου για τους εργαζόμενους, τους περίοικους και το περιβάλλον, οι οποίες θα υπόκεινται σε εκ των προτέρων έγκριση.

Επίσης το απλοποιημένο σύστημα αδειοδότησης συμπληρώνεται από το νέο πλαίσιο ελέγχων και εποπτείας της αγοράς και επικαιροποιούνται οι κυρώσεις, καθώς πλέον εισάγονται κυρώσεις για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις σχετικά με τις διαδικασίες γνωστοποίησης, έγκρισης και τους όρους λειτουργίας.

Ίδρυση φορέα διαχείρισης του μητροπολιτικού πόλου Ελληνικού – Αγ. Κοσμά

Επίσης προβλέπεται η ίδρυση Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά" με την επωνυμία "ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και τον διακριτικό τίτλο "ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε." ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου το οποίο έχει κοινωφελή και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο το οποίο κατέθεσε σήμερα η κυβέρνηση. H σχετική διάταξη κατατέθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών και όπως σημειώνεται: Η σύσταση του Φορέα εξυπηρετεί την ομαλή λειτουργία της επένδυσης για την αξιοποίηση του ακινήτου, η οποία έχει χαρακτήρα έντονου δημοσίου συμφέροντος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 4062/2012, σύμφωνα με όσα αναφέρει το πολυνομοσχέδιο.

Επανέρχεται η «ενιαία τιμή» του βιβλίου

Προβλέπεται επίσης η επαναφορά του καθεστώτος της «ενιαίας τιμής» για το σύνολο των βιβλίων. Η εκ νέου θέσπιση της «ενιαίας τιμής» προστατεύει, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, τα μεσαία και μικρά βιβλιοπωλεία από το μονοπώλιο των μεγάλων αλυσίδων, εξασφαλίζοντας ότι τα βιβλία θα πωλούνται στην ίδια τιμή σε κάθε σημείο της επικράτειας.
Το άρθρο 35 του πολυνομοσχεδίου αναφέρει ότι «ο εκδότης θα καθορίζει την τιμή διάθεσης του βιβλίου του» και ότι «απαγορεύεται η διάθεση βιβλίων στο κοινό από τον ίδιο τον εκδότη τους ή από τρίτο σε τιμή που υπερβαίνει την τιμή που καθορίστηκε από τον εκδότη ή σε τιμή που είναι μικρότερη του 90% της τιμής αυτής».

Ταμειακά διαθέσιμα φορέων

Επίσης, τα ταμειακά διαθέσιμα όλων των φορέων γενικής κυβέρνησης θα συγκεντρωθούν σε Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου, ο οποίος τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος. Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις, οι τραπεζικοί λογαριασμοί των φορέων κλείνουν και τα «ελεύθερα» ταμειακά τους διαθέσιμα περιορίζονται στην κάλυψη των αναγκών τους για το επόμενο δεκαπενθήμερο.
Παράλληλα προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, όπως η παύση του διοικητικού συμβουλίου του φορέα και η περικοπή κρατικών επιχορηγήσεων.

Επεκτείνεται η ηλεκτρονική απονομή αναπηρικών επιδομάτων

Επίσης, επεκτείνεται σταδιακά η ηλεκτρονική διαδικασία απονομής αναπηρικών επιδομάτων. Οι περιοχές θα ορίζονται κάθε φορά με Κοινές Αποφάσεις των υπουργείων Εργασίας, εσωτερικών και Οικονομικών, ενώ αυτές θα περιλαμβάνουν και τις υπόλοιπες τεχνικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου.

Υπολογισμός εισφορών σε ΕΔΟΕΑΠ

Το ποσό της μηνιαίας εισφοράς επικουρικής ασφάλισης των ασφαλισμένων του ΕΔΟΕΑΠ ορίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο και 3,5% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως τακτικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζομένου.

Από την 1.6.2019 και μέχρι την 31.5.2022, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς επικουρικής ασφάλισης ορίζεται σε ποσοστό 3,25% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3,25% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως τακτικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζομένου. Από την 1.6.2022 το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς ορίζεται σε ποσοστό 3% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3% για τον εργοδότη.

Σκάφη αναψυχής

Επίσης προβλέπεται η κατάργηση του ελάχιστου ορίου διάρκειας της σύμβασης ολικής ναύλωσης και της σύναψης μόνο δύο (2) ναυλοσυμφώνων εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του ν. 4256/2014 (Α' 92), ώστε να καταστεί δυνατή η σύναψη ναυλώσεων χρόνου μικρότερου των δώδεκα (12) ωρών και περισσότερων των δύο.

Πηγή: newpost.gr

Διαβάστηκε 411 φορές

Διαβάστε Ακόμα

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us


Πιο Δημοφιλη