Τετάρτη, 21 Απριλίου 2021
Τέχνες 07 Απριλίου 2021

Άννα – Μαρία Γκούνη: Η πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Συμφωνική Ορχήστρα του Κονρό στο Τέξας

Άννα – Μαρία Γκούνη: Η πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Συμφωνική Ορχήστρα του Κονρό στο Τέξας Άννα – Μαρία Γκούνη: Η πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Συμφωνική Ορχήστρα του Κονρό στο Τέξας Άννα – Μαρία Γκούνη: Η πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Συμφωνική Ορχήστρα του Κονρό στο Τέξας
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Η Άννα- Μαρία Γκούνη είναι η πρώτη γυναίκα μαέστρος και μουσική διευθύντρια της Συμφωνικής Ορχήστρας του Κονρό (Conroe Symphony Orchestra), στο Τέξας των ΗΠΑ. Η νεαρή Ελληνίδα, γεννημένη το 1990 στην Αθήνα, έχει πραγματοποιήσει προπτυχιακές σπουδές στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ενώ προχώρησε με μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα και συνεχίζει για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο του Χιούστον.

Οι καθηγητές της τη χαρακτηρίζουν «φυσικό ταλέντο». Εκείνη καλείται τώρα να διαχειριστεί την πρόκληση της διεύθυνσης μιας ορχήστρας, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού. Μπορεί –όπως λέει η κυρία Γκούνη μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων- οι πρόβες να μην έχουν ξεκινήσει ακόμη λόγω του κορονοϊού, ωστόσο η ίδια ανυπομονεί να καθοδηγήσει, με τη μπαγκέτα της, το μουσικό σύνολο στην πρώτη του συναυλία το καλοκαίρι, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Η πρώτη επαφή με τη μουσική –  η παιδική χορωδία του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ

Η πρώτη γνωριμία της Άννας- Μαρίας Γκούνη με τον κόσμο της μουσικής έγινε όταν εκείνη ήταν 7 χρονών και συγκεκριμένα όταν οι γονείς της την έγραψαν στο ωδείο. Η αγάπη της για τις μελωδίες, τις παρτιτούρες και τις νότες οδήγησε στην επιθυμία της να φοιτήσει στο Μουσικό Γυμνάσιο- Λύκειο της Παλλήνης και στη συνέχεια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήταν τυχερή για τις εμπειρίες της με την παιδική χορωδία του Τρίτου Προγράμματος στην ΕΡΤ, η οποία στάθηκε αφορμή για να γνωρίσει καλύτερα, από μικρή ηλικία, το σύμπαν της μουσικής. «Κάθε Σαββατοκύριακο, 3-4 ώρες τις περνάγαμε στην ΕΡΤ. Κι όποτε τύχαινε να έχει και η ορχήστρα πρόβα στα διπλανά στούντιο, ήταν ο μαγικός κόσμος: όποτε έβλεπα την ορχήστρα τρύπωνα από τις πόρτες να κοιτάξω λίγο τι συνέβαινε εκεί μέσα. Τα όργανα, τους μαέστρους, τους μουσικούς. Κάπως έτσι μπήκε ο “σπόρος” να γίνω μαέστρος», θυμάται η κυρία Γκούνη.

Κατά τα φοιτητικά της χρόνια, στο  Ιόνιο Πανεπιστήμιο επέλεξε την κατεύθυνση της Διεύθυνσης Ορχήστρας, υπό τον καθηγητή Μίλτο Λογιάδη. Στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών γνώρισε και τον καθηγητή πιάνου Λάμπη Βασιλειάδη, ο οποίος την παρότρυνε να συνεχίσει τις σπουδές της στις ΗΠΑ.

Φωτό: Άννα- Μαρία Γκούνη/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένα «μουσικό διάλειμμα» στην Αμοργό  

Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στις ΗΠΑ, η μαέστρος επέστρεψε στην Ελλάδα, ενώ οι καλοκαιρινές διακοπές της τη βρήκαν στην Αμοργό. Η ομορφιά και η ηρεμία του νησιού την ώθησαν να μείνει εκεί για σχεδόν έναν χρόνο. «Είχα ένα στούντιο 10-15 παιδάκια, την παιδική χορωδία και τη χορωδία ενηλίκων. Έβλεπα κόσμο που ερχόταν κουρασμένος μετά τη δουλειά και συνέβαινε μια μεταμόρφωση στη διάρκεια της πρόβας κι έφευγε χαρούμενος. Έτσι συνειδητοποίησα πως σε μια κοινωνία, η μουσική δένει τους ανθρώπους», εξηγεί η μουσικός, που μετά το «διάλειμμά» της στην Αμοργό έφυγε ξανά για τις ΗΠΑ, προκειμένου να προχωρήσει σε διδακτορικές σπουδές.

Η έμπνευση

Ο διευθυντής ορχήστρας και συνθέτης, Θεόδωρος Κουρεντζής αποτελεί ένα από τα πρότυπα έμπνευσης της Άννας- Μαρίας Γκούνη. Η ίδια έχει κρατήσει ένα απόκομμα εφημερίδας, από την εποχή που εκείνος δεν ήταν ακόμη τόσο γνωστός όσο είναι σήμερα: «…Τον είδα και είπα, αυτός ο άνθρωπος κάνει κάτι πολύ σπουδαίο. Και επιβεβαιώνεται αυτό. Το έργο του, εμένα προσωπικά μού δίνει πολλή έμπνευση. Όπως και το να τον ακούω να μιλάει». Μια ακόμα από τις προσωπικότητές που εμπνέουν την Ελληνίδα μουσικό είναι ο θρυλικός μαέστρος Δημήτρης Μητρόπουλος. Όπως η ίδια εξηγεί «εκτός από σπουδαίος μαέστρος και μουσικός -που είχε κατακτήσει την επιστήμη της μουσικής- ήταν και πολύ ολοκληρωμένη προσωπικότητα, ως άνθρωπος».

Οι σκέψεις επί το έργον

Απαντώντας στην ερώτηση τι περνά από το μυαλό ενός μαέστρου την ώρα που διευθύνει ένα μουσικό σύνολο, η κυρία Γκούνη απαντά πως «πέρα από τις χιλιάδες σκέψεις που εναλλάσσονται πολύ γρήγορα, αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι να είσαι συγκεντρωμένος και να επαγρυπνείς για τον παραμικρό ήχο». «Αλλιώς χτυπάει η καρδιά στη συναυλία, αλλιώς σε μια πρόβα. Μετά είναι και ο συναισθηματικός παράγοντας. Νιώθεις την ψυχή σου να φουσκώνει με συναισθήματα», προσθέτει.

Φωτό: Άννα- Μαρία Γκούνη/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η παύση στην πανδημία και στη μουσική

Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη, ιδιαίτερα οι καλλιτέχνες –μεταξύ αυτών και οι μουσικοί- βιώνουν τις συνέπειες μιας «παύσης»/αλλαγής στην καθημερινότητα και την επαγγελματική τους δραστηριότητα. «Σίγουρα η πανδημία ήταν μια παύση στη μουσική. Στην πράξη της μουσικής έχουμε τον ήχο κι έχουμε τον μη ήχο, ο οποίος είναι επίσης πολύ σημαντικός. Οι παύσεις και το πού είναι τοποθετημένες μέσα σ’ ένα έργο μάς δίνουν κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό. Απαντούν σε κάποια ερωτήματα. Γιατί μπήκε εκεί η παύση, τι συμβολίζει; Οπότε για μένα κάτι συμβολίζει και αυτή η φάση.

»Προσπαθώ να δω το ποτήρι μισογεμάτο και να δω κάτι θετικό -αν υπάρχει- σ’ αυτή την κατάσταση. Και ναι, ήταν και είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιοριστούμε, να δούμε τι συνέβη, γιατί μας συνέβη αυτό, τι είναι προβληματικό στην κοινωνία μας και να προσπαθήσουμε να το διορθώσουμε», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα- Μαρία Γκούνη.

Η «αγκαλιά» της ομογένειας

Στην Αμερική, η ομογένεια «αγκάλιασε» την κυρία Γκούνη, όπως η ίδια λέει. Μάλιστα, όταν η μαέστρος προσκαλούσε κόσμο στην πρώτη της συναυλία, σε μια επίσκεψή της στο προξενείο, δεν πίστευε ότι θα ανταποκρινόταν τόσο ο ίδιος ο πρόξενος όσο και κάποιοι άλλοι Έλληνες στο κάλεσμά της.  Οι δεσμοί της με την ομογένεια έγιναν ακόμα πιο ισχυροί κατά την τελετή παραλαβής ενός βραβείου από τη Hellenic Society of Texas.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφίες: ΑΠΕ/ΜΠΕ – Άννα- Μαρία Γκούνη

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 10 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us