Κυριακή, 19 Μαΐου 2024
Χανιά 26 Απριλίου 2023

Χανιά: Το 2024 το ραντάρ προσέγγισης στο “Δασκαλογιάννης” | φωτο

Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Προσπάθεια ώστε τα Χανιά αλλά και όλα τα περιφερειακά ευρωπαϊκά αεροδρόμια να έχουν πράσινο χαρακτήρα και να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα, πραγματοποιεί η Fraport Greece σε συνεργασία με την ACI EUROPE.

Στη διάρκεια της 14ης ετήσιας συνάντησης Διαχειριστών Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων, σημειώθηκε ότι τόσο τα Χανιά όσο και όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία, ωστόσο στα νησιά τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.

Ο Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, μίλησε για το ραντάρ προσέγγισης αναφέροντας ότι έχει ήδη καθυστερήσει ωστόσο οι δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπιστούν ήταν μεγάλες. Το ραντάρ πρόκειται να αγορασθεί και παρά την καθυστέρηση τριών ετών πρόκειται να εγκατασταθεί τους επόμενους 18 μήνες. ”Αυτό που κάνουμε στα Χανιά αλλά και σε όλα τα αεροδρόμια δεδομένων των συνθηκών και της νομοθεσίας μέσα από ένα έξυπνο σύστημα χρήσης μπορούμε και προβλέπουμε τις θερμοκρασίες όλους τους δείκτες, ώστε να είναι πιο βιώσιμο. Ένα παράδειγμα είναι ότι όλος ο φωτισμός γίνεται με λάμπες led και υπάρχει μεγάλη μείωση σε αυτό”, υπογράμμισε ο κ. Zinell.

”Μία πρόκληση είναι το κόστος και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος σε όλη την Ευρώπη με δεδομένες τις νέες ευρωπαϊκές νομοθεσίες, πρέπει όμως να πάμε σε διαφορετικές υποδομές από αυτές που υπάρχουν μέχρι στιγμής. Αυτό ενδεχομένως να οδηγήσει σε αυξήσεις και αυτό από μόνο του είναι μία πρόκληση που πρέπει αντιμετωπιστεί. Οι τιμές είναι 26% πάνω στα αεροδρόμια σε σχέση με πέρυσι, παρόλα αυτά η επιβατική κίνηση δεν έχει μειωθεί και η ζήτηση που υπάρχει από τους επιβάτες είναι αυξημένη, θα δούμε πώς θα πάει τα επόμενα χρόνια”, σημείωσε μεταξύ άλλων ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής της ACI EUROPE.

Στην έναρξη του συνεδρίου τον λόγο πήρε ο Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece ο οποίος τόνισε: «Με μεγάλη μας χαρά καλωσορίζουμε στην Ελλάδα το 14th ACI EUROPE RACE 2023. Ο κόσμος παρά τις δυσκολίες που έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια λόγω του κορωνοιού έχει ζέση για να ταξιδέψει. Ωστόσο, κυρίως τα περιφερειακά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις. Εμείς σαν εταιρεία έχουμε πραγματοποιήσει μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Η πρόκληση είναι για εμάς αλλά και για την κοινωνία να γίνει πιο πράσινη και να μην εκτοξευθούν οι τιμές. Η δουλειά μας είναι να κρατήσουμε τις τιμές όσο πιο χαμηλές μπορούμε ώστε όλοι να απολαμβάνουν αυτό που πρέπει να απολαύσουν. Το ίδιο ισχύει για τα Χανιά και για κάθε αεροδρόμιο, οι συνδαιτυμόνες κρίκοι όλης της αεροπορίας έχουν συγκεντρωθεί και συνεργαστεί ώστε να βρούμε τρόπους ώστε να μην επιβαρυνθεί τόσο το κόστος της μετάβασης, ώστε όλοι οι επιβάτες να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τις αερομεταφορές. Εμείς ως Fraport έχουμε ξεκινήσει κομμάτια της πράσινης μετάβασης, ένα παράδειγμα είναι ο σχεδιασμός και η δημιουργία φωτοβολταικών πάρκων στις ήδη υπάρχουσες υποδομές ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να μπορούμε να παράγουμε τη δική μας ηλεκτρική ενέργεια, έτσι ώστε μην επιβαρύνει καθόλου τα κόστη των ελληνικών αεροδρομίων παρόλα αυτά με τα νέα δεδομένα και τους νέους κανόνες με τη μείωση των ανθρακικών αποτυπωμάτων το θέμα βρίσκεται στα καύσιμα και στις εκπομπές ρύπων των αεροσκαφών, όμως υπάρχουν τρόποι και όλοι οι φορείς που σχετίζονται με την αεροπορία συνεργάζονται ώστε να βρεθεί πολύ γρήγορα μία λύση για όλους. Αυτό που κάνουμε στα Χανιά αλλά και σε όλα τα αεροδρόμια δεδομένων των συνθηκών και της νομοθεσίας μέσα από ένα έξυπνο σύστημα χρήσης μπορούμε και προβλέπουμε τις θερμοκρασίες όλους τους δείκτες, ώστε να είναι πιο βιώσιμο. Ένα παράδειγμα είναι ότι όλος ο φωτισμός γίνεται με λάμπες led και υπάρχει μεγάλη μείωση σε αυτό. Ως Fraport έχουμε υποσχεθεί ότι μέχρι το 2030 θα έχουμε μειώσει το αποτύπωμα σε όλα τα κτίρια σε ποσοστό κάτω από το 26% του υφιστάμενο με πρόβλεψη για το 2040 να το μειώσουμε στο 0. Επειδή είμαστε σε νησί υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία αλλά κάνουμε ό,τι μας επιτρέπει το κανονιστικό πλαίσιο. Αναφορικά με το ραντάρ υπήρχε μία καθυστέρηση τριών ετών, ωστόσο τους επόμενους 18 μήνες θα εγκατασταθεί το ραντάρ, μέχρι δηλαδή το τέλος του 2024. Είναι μία κοστοβόρα διαδικασία, πήρε πολύ καιρό η στοιχειοθέτηση των προδιαγραφών η οποία πήρε πάρα πολύ καιρό, έπρεπε οι προδιαγραφές να έρθουν σε εμάς μετά από συνεννόηση του υπουργείου και της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας. Παρόλα αυτά είμαστε στη διαδικασία της ανάθεσης, να αγορασθεί το ραντάρ και μέχρι το τέλος του 2024 το ραντάρ θα είναι διαθέσιμο και σε λειτουργία».

Από την πλευρά του ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής της ACI EUROPE δήλωσε «Στα πλαίσια της 14ης ετήσιας συνάντησης των Διαχειριστών Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων (ACI EUROPE 14th Regional Airports Conference & Exhibition, RACE 2023), θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Fraport Greece, καθώς η δέσμευσή της στον κλάδο των αερομεταφορών και στην ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων είναι αξιέπαινη. Ο σκοπός του συνεδρίου είναι να ενώσει όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης σε ένα πολύ κοινό και συγκεκριμένο στόχο την ανάπτυξη τους και την εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερου αριθμού επιβατών. Πέρα από αυτό έχουμε μπροστά μας πολύ μεγάλες αλλαγές, όλο το κομμάτι της κλιματικής αλλαγής αυτές τις ημέρες έχουν ενωθεί όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια για να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω σε αυτά τα θέματα με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κορωνοιός άρα όλοι είμαστε πολύ θετικοί για την εξέλιξη των πραγμάτων στην επιβατική κίνηση. Οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές είναι οικονομικές κατά βάση όπως όλοι ξέρουμε υπάρχει το θέμα της εποχικότητας στην κίνηση των επιβατών και στόχος μας είναι να επεκταθεί ώστε να γίνει ακόμα πιο βιώσιμη η δουλειά των περιφερειακών αεροδρομίων. Μία άλλη πρόκληση είναι το κόστος και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος σε όλη την Ευρώπη με δεδομένες τις νέες ευρωπαικές νομοθεσίες, πρέπει όμως να πάμε σε διαφορετικές υποδομές από αυτές που υπάρχουν μέχρι στιγμής. Αυτό ενδεχομένως να οδηγήσει σε αυξήσεις και αυτό από μόνο του είναι μία πρόκληση που πρέπει αντιμετωπιστεί. Οι τιμές είναι 26% πάνω στα αεροδρόμια σε σχέση με πέρυσι, παρόλα αυτά η επιβατική κίνηση δεν έχει μειωθεί και η ζήτηση που υπάρχει από τους επιβάτες είναι αυξημένη, θα δούμε πώς θα πάει τα επόμενα χρόνια. Στα επόμενα χρόνια βλέπουμε να υπάρχει λόγω της πράσινης μετάβασης μία αύξηση 5-10% όμως αυτό θα το δούμε σταδιακά».

Το συγκεκριμένο συνέδριο που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα άρχισε σήμερα Τετάρτη τις εργασίες του και θα ολοκληρωθεί αύριο Πέμπτη 27 Απριλίου 2023.

Τη διοργάνωση του συνεδρίου έχει αναλάβει η Fraport Greece, η διαχειρίστρια εταιρεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

The post Χανιά: Το 2024 το ραντάρ προσέγγισης στο “Δασκαλογιάννης” | φωτο first appeared on Kriti24.gr.

Διαβάστηκε 80 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us