«Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση» είπε ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης κατά τη συνέντευξη που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για τους σιδηροδρόμους μετά την τραγωδία των Τεμπών
«Δεν είμαι εδώ για να κάνω πολιτική αντιπαράθεση και δεν θα κάνω συμψηφισμούς, οι ευθύνες που αναλογούν στην κυβέρνηση έχουν αναληφθεί. Ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης κι εμού προσωπικά γιατί δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το αποτρόπαιο δυστύχημα» είπε και σημείωσε πως ο ίδιος ασχοληθεί αποκλειστικά με ό,τι έχει να κάνει με το ζήτημα του δυστυχήματος και το αύριο των σιδηροδρόμων.
Ο κ. Γεραπετρίτης πραγματοποίησε διήμερη αυτοψία σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας, ανέφερε και είπε πως διαπίστωσε
- Ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε αδιαλείπτως και το μοιραίο βράδυ έπρεπε να είχε υπάρξει η αυτόματη χάραξη της πορείας πάνω στον πίνακα τηλε-ειδοποιησης, κάτι το οποίο δεν έγινε
- Ένα 2ο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού, που δεν έγινε
- Θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση της πορείας της αμαξοστοιχίας πάνω στον πίνακα ελέγχου για 5.5 χλμ, αφότου έφυγε, κάτι που επίσης δεν έγινε
Επίσης είπε πως το τρένο ήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς να υπάρξει αντίδραση και από πλευράς και της ίδιας αμαξοστοιχίας
Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση σημειώνοντας ωστόσο πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί, τόνισε.
Είπε επίσης πως
- Θα ζητήσει τις επόμενες ημέρες συζήτηση στη Βουλή για τις παθογένειες των σιδηροδρόμων
- Θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ καθώς οι παραιτήσεις έχουν τεθεί στη διάθεση του πρωθυπουργού και θα υπάρξει αντικατάσταση τις επόμενες μέρες. Θα προχωρήσουμε με τις νεες διοικήσεις σε ταχεία επανέναρξη των δρομολογίων, είπε.
Σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία
O υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία. Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων. Eκτιμάμε ότι θα υπάρξει σύντομη εξέταση των φακέλων για τιw 117 προσλήψεις, τόνισε.
Εντολή πρωθυπουργού για αποπεράτωση της σύμβασης τεχνολογικού εξοπλισμού το ταχύτερο δυνατό
Ο υπουργός Επικρατείας-Μεταφορών και Υποδομών, διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Ο κ. Γεραπετρίτης δεσμεύθηκε ότι θα βρίσκεται πάνω από το έργο για να μην υπάρξει καθυστέρηση.
Επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας
Σχετικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είπε ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου και θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι θα υπάρχουν 2 σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς υποχρεωτικά, αλλά και μεγαλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που διαθέτουμε σήμερα.
Για το ζήτημα των εργαζομένων τόνισε τη σημασία του να είναι κι εκείνοι στην πρώτη γραμμή για ανάταξη της εμπιστοσύνης κι έκανε γνωστό ότι τις επόμενες μέρες θα έχει συνάντηση μαζί τους.
Περισσότερα σε λίγο…
Παρακολουθήστε Σε απευθείας μετάδοση τις ανακοινώσεις από τον νέο υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη με συντονιστή τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου.
www.ertnews.gr