Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Οικονομία 05 Ιανουαρίου 2024

Ένθετο Οικονομία: Η μείωση του κόστους των μπαταριών καθιστούν ασύμφορες τις νέες μονάδες φυσικού αερίου

Ένθετο Οικονομία: Η μείωση του κόστους των μπαταριών καθιστούν ασύμφορες τις νέες μονάδες φυσικού αερίου Ένθετο Οικονομία: Η μείωση του κόστους των μπαταριών καθιστούν ασύμφορες τις νέες μονάδες φυσικού αερίου Ένθετο Οικονομία: Η μείωση του κόστους των μπαταριών καθιστούν ασύμφορες τις νέες μονάδες φυσικού αερίου
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

revma

Οι τεχνολογικές εξελίξεις στις μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας μπορούν πλέον να εξουδετερώσουν την «αχίλλειο πτέρνα» των ανανεώσιμων πηγών, που δεν είναι άλλη από την στοχαστικότητα τους, δηλαδή ότι δεν μπορούν να αποθηκεύουν το ρεύμα με αποτέλεσμα αυτό να πρέπει να καταναλώνεται την ίδια στιγμή.

Το κόστος των μπαταριών έχει μειωθεί τόσο που υπονομεύει το ρόλο του φυσικού αερίου ως μεταβατικό καύσιμο, με πολλές νέες επενδύσεις να ακυρώνονται και στην Ευρώπη και στην Αμερική. To ρεπορτάζ είναι της Μαρίνας Δεμερτζιάν.

Υπερδιπλασιάστηκαν οι ναύλοι καθώς όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να παρακάμψουν την Ερυθρά Θάλασσα και να πλεύσουν γύρω από την Αφρική προκειμένου να αποφύγουν τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Οι ναύλοι έχουν αυξηθεί έως και 60% γεγονός που προκαλεί ανησυχία για επιβάρυνση στις τελικές τιμές των μεταφερόμενων προϊόντων.

Σύμφωνα με την διεθνή πλατφόρμα κρατήσεων εμπορευμάτων (Freightos), οι ναύλοι έχουν αυξηθεί πάνω από 4.000 δολάρια ανά κοντέινερ. Οι προσαυξήσεις κυμαίνονται από 500 έως 2.700 δολάρια.

Σύμφωνα με τον δείκτη Shanghai Container (Freight) Index, που δείχνει το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών από την Κίνα, η τιμή αυξήθηκε σημαντικά στο τέλος του έτους. Συγκεκριμένα, στις 24 Νοεμβρίου, η ναύλωση ενός κοντέινερ 12 μέτρων από την Κίνα στην Ευρώπη, κόστισε 779 δολάρια, ενώ στις 29 Δεκεμβρίου 2023 η τιμή ανέβηκε στα 2.694 δολάρια.

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, 18 ναυτιλιακές εταιρείες-ανάμεσά τους οι κολοσσοί Maersk και Hapag-Lloyd- εκτρέπουν τα πλοία τους για να αποφύγουν τη διώρυγα του Σουέζ. Ο επικεφαλής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), Αρσένιο Ντομίνγκες, τόνισε μάλιστα ότι μέχρι τώρα, πάνω από 180 πλοία άλλαξαν δρομολόγιο και κατευθύνονται στο Νοτιοαφρικανικό Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών. Η εξέλιξη αυτή  έχει αυξήσει τους χρόνους ταξιδιού κατά 15 έως 20 ημέρες.

Η επέκταση της διαδρομής από 18.000 χιλιόμετρα σε περίπου 25.000, αντιπροσωπεύει μια αύξηση στο κόστος που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 60%, και αυτό μόνο από την κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμων.

Αν και οι τιμές έχουν εκτοξευθεί, εξακολουθούν πάντως να είναι πολύ κάτω από το ρεκόρ στην κορύφωση της πανδημίας, που είχαν σκαρφαλώσει στα 14.000 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο, για αποστολές από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο. 

Έως και 28 νομοσχέδια προγραμματίζει να καταθέσει στη Βουλή μέσα στο 2024 το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Μεταξύ αυτών που θα κατατεθούν κατά προτεραιότητα περιλαμβάνονται αυτά που αφορούν στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αλλά και τα αντίστοιχα για τις παραλίες και τον αιγιαλό.

Παρουσίαση: Κωνσταντίνα Δημητρούλη

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 63 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us